پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
آیت الله مدنی در جمع کارمندان مرکز خدمات

حوزه/ عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات با بیان اینکه زیربنای همه مشکلات ما به خداشناسی بازمی‌گردد، گفت: هراندازه که در کشور، خانواده و دلمان رتبه خداشناسی را بالاتر ببریم مشکلات سیاسی، اجتماعی و فردی ما کمتر می‌شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام و المسلمین مدنی روز سه شنبه در جمع کارکنان مرکز خدمات با بیان اینکه امام سجاد(ع) تمام ماه رمضان را عید الله الاکبر می‌نامند، گفت: این عید درهای رحمت الهی را به سمت ما، زندگی، دنیا و آخرت ما گشوده است.

وی بیان کرد: معنای مبارک بودن این ماه این است که از تمام ظرفیت فوق‌العاده این ماه استفاده کنیم و هراندازه استفاده کردیم این ماه برای ما مبارک خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این ضیافت الله شایسته‌ترین موضوع برای بحث، پرداختن به خود صاحب‌خانه است، گفت: اگر خداوند نعمتی به انسان بدهد که مجبور باشیم با یک شریک استفاده کنیم ما به دنبال محبوب‌ترین شخص برای شریک شدن در این نعمت الهی می‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند فرموده است هر کس مرا یاد کند من هم‌نشین او هستم، افزود: بالاترین مرتبه در ضیافت الهی این است که این ماه را با خداوند سپری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی آشنایی با ذات مقدس خداوند را بسیار با اهمیت دانست و گفت: هیچ بحثی مهم‌تر، لازم‌تر و ضروری‌تر از معرفت الهی نداریم.

 وی با بیان اینکه زیربنای همه مشکلات ما به خداشناسی بازمی‌گردد، تصریح کرد: هراندازه که در کشور، خانواده و دلمان رتبه خداشناسی را بالاتر ببریم مشکلات سیاسی، اجتماعی و فردی ما کمتر می‌شد.

عضو شورای فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند «چقدر زشت است برای انسانی که عمری از او گذشته است در ملک خدا زندگی می‌کند و نعمت خدا را می‌خورد اما خدا را آن‌چنان‌که باید بشناسد نمی‌شناسد.»

وی ادامه داد: همه گناهانی که امروز نسبت به آنها حساس هستیم زشت هستند اما زشت‌تر از همه این است که انسان خدا را نشناسد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه یکی از آثار خداشناسی، معرفت است، گفت: ارزش اعمال ما به اندازه معرفت ما است، هرچه معرفت انسان بیشتر باشد ارزش انسان بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: اگر خدا را نشناسیم همه جنایت‌ها برای ما آسان خواهد شد؛ ریشه همه جنایت‌ها در واقعه کربلا خدانشناسی است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha